Elsőként vegyük azt a szakaszt, ami a Balfi utca egy részén található,egész pontosan a Ravazd utcától a tüzéptelepig.
Nem kimondottan kerékpárútról van szó, hanem kerékpárosok és gyalogos által egyaránt használható útszakaszról. Erre tulajdonképpen azért volt szükség, mert a körforgalomba kerékpárral tilos a behajtás. Nincs is vele gond igazából, jó minőségű, jó az átvezetése a körforgalmon. Hiányzik viszont a kerékpáros átkelőhelyet jelző tábla, csak gyalogátkelőhelyet jelölő kapott itt helyet. Ami viszont kicsit kiakaszt, hogy a buszmegálló előtt vége van, onnantól átmenő forgalom tilos tábla tiltja a kerékpárosok járdán való továbbhaladását, van egy átkelő (szintén nem kapott kerékpáros átkelőhely táblát), ami viszont sehova sem vezet, csak azoknak jó, akik Balf felől jönnek, és szeretnének felhajtani a kerékpárútra (de ők se használják). A legnagyobb hiba az, hogy semilyen más kerékpárúttal nincs összeköttetése, ha csak nem vesszük magát a Balfi utcát kerékpárútnak.
Második áldozatunk az a szakasz, amely az Ikva soron található, a Virágoskert utcától a Selmeci utcáig.
Ez is gyalogosok és kerékpárosok számára egyaránt, viszont csak a Selmeci utca felől van konkrétan kitáblázva, hogy honnan is kezdődik, ergo ha a Virágoskert utca felől hajtunk fel, nem tudhatjuk, hogy ez kerékpárút, vagy járda-e, mert tábla csak a Ferenczy János utcától van. Egyébként a Ferenczy János utcán és a Dobner Nándor utcán is kerékpáros átkelőhely vezet át, ami viszont megint csak felfestve van, kitáblázva nincs. A legnagyobb hiba itt is az, hogy nincs összeköttetése más kerékpárúttal, pedig a Hubertus-Szent Mihály utca szakasz nincs éppen messze.
Harmadik, és egyben utolsó szakasz amit meg szeretnék említeni, a(z egyik) Kossuth Lajos utcai körforgalmat kerüli el.


Harmadik, és egyben utolsó szakasz amit meg szeretnék említeni, a(z egyik) Kossuth Lajos utcai körforgalmat kerüli el.




Fel lehet rá hajtani a Táncsics utcából, és a Kossuth Lajos utcából egyaránt, viszont csak egy irányban szabad haladni rajta, a körforgalommal megegyezőleg. Az ötlet jó, viszont nem lenne negatív, ha a parkoló autó nem pont a felhajtónál állna, illetve ha mindkét irányba lehetne kerülni. Ottjártamkor 3 kerékpárost is láttam, abból 2 a körforgalmon át ment, egy pedig a kijelölt kerékpárúton, de menetiránnyal szemben. Külön kerékpáros átkelőhely tábla természetesen itt sincs.
Összegzésképpen: a kerékpárút darabokkal alapvetően az a baj, hogy más kerékpárutakkal nincsenek összeköttetésben, egyszerűen csak úgy vannak. A másik pedig, hogy nincsenek külön kerékpáros átkelőhely táblával elláva az átkelők.
Összegzésképpen: a kerékpárút darabokkal alapvetően az a baj, hogy más kerékpárutakkal nincsenek összeköttetésben, egyszerűen csak úgy vannak. A másik pedig, hogy nincsenek külön kerékpáros átkelőhely táblával elláva az átkelők.
Szívem szerint mindhárom említett szakaszt megszűntetném, de főleg az elsőt és a harmadikat.
VálaszTörlés