2011. augusztus 25., csütörtök

Újabb illegális vasúti átjárók - de nem hiába

Az áprilisi cikk után itt a folytatás
A GYSEV vonalain kevés kiépített gyalogos átkelőhely található, ezért az emberek ahol tudnak/ahol volt, de megszüntették illetve ahol szükséges, új átjárókat alakítanak ki. Az itt való átjárás azonban veszélyes is lehet, illetve a bazaltkövek is lecsúszhatnak, ez utóbbira egyébként a vasúttársaság már kitalált egy megoldást, egy ragadós anyaggal (aminek összetételét nem tudom) leöntötték a köveket, és ettől nem potyogtak le.



Ezek talán a legszélsők, az új győri úti bevásárlóközpontokat kötik össze az Apácakerttel és a Kurucdombbal. Én személy szerint javasolnám, hogy itt helyezzenek el fém korlátokat, olyanokat, mint amik a belvárosi vasúti átjárókban is találhatók, illetve andráskeresztet és/vagy fénysorompót.

Ezek itt a Kismartoni sorból a szemközt levő garázsvárosba vezetnek, illetve a 3. a Besenyő utcából a Sörgyárhoz, ezek is nagy forgalmat bonyolíthatnak, ráadásul a sörgyár felé vezető régen ki volt építve, viszont ez valahogy eltűnt, már csak egy aszfaltcsík emlékeztet erre a Terv utcából. Érdemes lenne ezeket is a korábban leírt módon kiépíteni.

Talán a legkihasználtabb átjáró(k) a Frankenburg útnál vannak, az egyetemisták itt járnak át, ugyebár az egyetemtől a baross úti kollégiumokba nem többszáz méteres kerülővel szeretnének eljutni, és ez a legkellemesebb megoldás. Azt nem tudom, itt mi módon lehetne kiépíteni legális átjárást, minden esetre szükség lenne rá, mert mint említettem, ez forgalmas átjárási pont.




Végezetül ez a néhány kép a Jerevánon, illetve amögött készült, az átjárást főleg garázsváros-garázsváros között, illetve lakótelep-kiskertek között történik, némelyik lépcsővel is ki van rakva, mégis, én úgy érzem, itt 1 max 2 -t kellene KORREKTÜL kiépíteni, a többire pedig nincs szükség. De érdekes módon így is van például egy aluljáró, ami viszont elég kihasználatlannak tűnik...
Végezetül: én úgy gondolom, minimális befektetéssel is biztonságosabbá lehetne tenni több ponton a vasúti pályán való átjárást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése